HORNBACHhelpt vervult wens woonzorgcentrum Molenstaete

Breda, 7 december 2018 – Vandaag, op Nationale Vrijwilligersdag, gingen de handen letterlijk uit de mouwen bij woonzorgcentrum Molenstaete. Met een team vrijwilligers en de benodigde materialen zette Stichting HORNBACHhelpt de puntjes op de i in de belevingstuin voor bewoners met dementie.

Strandtuin en balletbar
“We zijn vanochtend gestart met het bijwerken van de bestrating in de tuin, zodat het regenwater beter van het wandelpad afloopt”, vertelt Peter Tuijtelaars, vrijwilliger van Stichting HORNBACHhelpt. “Maar we hebben ook de puntjes op de i gezet in de strandtuin. Hier wanen bewoners zich aan zee. Er is zand gestort en grasachtige beplanting aangebracht, zoals in de duinen. Erg gaaf is ook de twee meter lange ballet-bar die we aan de buitenkant van het pand hebben bevestigd. Met mooi weer kunnen de bewoners hier samen met de fysiotherapeut oefeningen aan doen.”

Dankbaar

Hoewel de regen met bakken uit de hemel kwam, zat de sfeer er vandaag goed. Vrijwilligers van Molenstaete boden een helpende hand en zorgden bovendien voor een smakelijke lunch. “We zijn super blij met het resultaat en alle vrijwilligers enorm dankbaar voor hun inzet”, laat Corrie Kerstens, activiteitenbegeleider van Molenstaete weten. “Zelf hadden we dit niet voor elkaar gekregen. Onze bewoners genieten volop van de tuin en zijn ook ontzettend blij met de balkonstoelen die HORNBACHhelpt gesponsord heeft. Dat wordt volop genieten komende zomer!”